Wednesday, July 1, 2009

#r#e#n#u#n#g#a#n#

dari nazrin: ahh... feel great now lps aku blk dri umah gege...
lga yg x terkata......

ok....skrg aku ingin cita2 prob yg aku hadapi rneyh...hya sekadar renungan ja....
klu stakat 1 or 2 ley tima ni smpy mai suma pob sekali gus...
agak kesian klu aku ingat kmbali tp biarkan lah....
aku jnis x kesah sgt....klu aku btoi2 ksah mmg akan mnjdi masalah nnti...
riney aku mgkt dlm koi 8.30 cmtu r...rney aku mgkt awai bkn pa...aku kna p daftar utk kmasukan sem 3 di dwan kilat..
pointer aku cket ja....taget dekan x dapat...agak fRuSt di situ...
terlebih dahulu aku nk cita aku da dua owg mmber kptm yg bley dikatakan dlm kesusahan...mereka datang ke umah aku sehari sblum pendAFTARAN..
mereka tiada tmpat untuk tggal...snang cita tmpat nk ttow(rmah sewa)....meraka ni golongan yg x dpt umah sewa lg smpy skrg..aku agak kesian dgan mereka...
kwan yg lain?? mereka dah dapat umah sewa terlebih dahulu...mereka yg dapat umah sewa ni tinggal dlm umah 2 tggkat yg agak besar sekali...klu x clap aku dlm 10 owg kowt..
kawan aku yg 2 owg yg trcicir ni x dpt join vnture sekali..salah sowg dari mereka de personal prob....aku x msk cmpur.....aku cm owg tengah ja...
kiranya mmber2 aku yg da umah sewa rilex r utk sem ni...masalahnya kpd 2 owg mmber aku yg x dpt umah sewa smpy skrg...
aku mcm serba slh plak kat depa...yela aku tau r aku ni owg lor staq...student yg plg dekat ngan kolej n dok umah niri...depa pn mntak r tlg kat aku...
rsa ksian cmpur bersalah aku pn gtau parent aku g depa nk tmpg tdow kt umah aku...parent aku orait ja...
maslah ni klu ikotkan kcik ja tp mereka ni cmna nk kta ek.....hmmmm....
pndek cita kurang berduit....aku pn phm situasi depa...ekonomi fmily aku pn lbey kurang itue....tp mereka ni golongan yg agak truk lg...
aku ksian gla tp x mmpu nk tlg...
ok pgi tim kmi nk dftr tu, aku snang ja dftr...dh aku mmbawa wang pndaftaran yg secukupnya....tp prob yg tmbul bla mmber2 aku ni mmg ksempitan wang yg teramat....
mmg r klu cm transport aku bwk depa pi sana p sini aku psan kat depa siap2 sowg boh det mnyak tp bla aku tgk depa smpy thap xda det mcm tu xkan aku nk mgambil kesempatan kowt...
aku pn da gk aty prot...aku x brapa ksah sgt...niat aku ikhlas....mmber nya sai...xpa....
bla depa nk dftr tp xda det maka xley r depa dftr....agak kesian disitu.....
depa lak da yran tertunggak dlam bbarpa rtus tah...depa slow talk ngan bahagian akauntan ley r kurang kit...wajib kna byar rm550, klej bg kelonggaran sowh byar 300 dahulu sai 300 itu utk yran uitm yg wajib dibayar...
walaupn hya 300 mereka mmg x mmpu utk mmbyarnya...aku phm perasaan depa...aku penah jadi gk mcm depa tim aku skol dlu...mmg tekanan jgk r...
nk wat cena...nama pn peraturan...jd kwan aku 2 owg ni x dpt dftar la utuk sem 3 ni...pa pun kolej kta kna setel yran gk esok.....bodo nya klej....
kwn aku ni tntulah tensen....sok kna mai len...tensen depa suma byak sgkut kat akuw....
fes, tim nk mai, depa kna r tmpg keta antik aku hahaha...keta buruk ja... pstu tim nk balik depa ajak p mkn la, p bli brg2 pa la, aku x kesah tp aku pn kesempitan wang gk...
keta aku bergerak pkai myak...nk myak kna bli ngan wang....hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
ntah r.... msalah yg len slama depa dok umah aku ni aku krang bebas nk bergerak(kureng praibesi, nk p mna2 pn ssh)..tabah ja la,,, nma pn tetamu....klu ikowt dari segi agama yg aku phm(salah tgoq r aku)tetamu ni tetamu yg datang dari Allah utk kta...kta kna mnberi tmpat tnggal, perlndungan n makanan....redo ja la...

tim depa mai pn prob akuw nagn kekasihku yang bernama ida rohayu pn blum setel lg...otak akuw dh byak bg tumpuan kt prob awek aku..mai prob ygni aku penin r.....
tntg umah sewa mmber aku 2 owg ni lak depa da mntak bntuan dari suma mmber mereka yg da utuk dptkan umah sewa...
nsib baik sowg MPP, *****(nama dirahsiakan) ofer depa tmpat tinggal..***** pn tengah mncari kawan2 yg nk sewa sekali 1 umah ngan mereka....agak bersyukur...
tp seperti besa bla dah kesempitan wang susah r....nk dftr pn x ley...nk byaq det umah sewa pn ssh... nk wat cena....aku lak sbgai owg tengah, owg yg bwa mmber aku p sana p sisi , jmpa owg yg nk bgi sewa umah agk tertekan r wlupn bkn keadaan aku mcm depa....
klu nk tau pagi tadi dlm koi 5:45pagi sowg lagi mmber klej cl aku pagi tadi...mntak tlg aku mek die kat shhb sai ujan lbat...aku kn de keta....die bru smpy dr melaka...dalam dok mamai aku kta xley...mulanya dia sowh roomate die g mek die nk moto...dah ujan xley r..
aku sowg tnggu hujan brenti bru roomate die g mek....tu pn roomate die xmau.....aku rasa mmg nk maki FUCK, BTOH, CIBAI, LANCAU, BARUA, CELAKA, BODO dan mcm2 lg r...agk plek aku depa nih....
depa x sdar ka depa ni slalu nyusahkan owg...xtau mlue ka................mmg atas dasar mnja.....klu aku kta cmtu tobat prhubungan aku ngan depa stop cmtu ja...
fes die cl aku g mek aku kta tnggu ujan brenti tp ujan lak mkin lbat.....msuk dua tiga kli die cl aku pn terpaksa lah gi mek die jnji die nk tlg isi myak keta akuw....
lga la sket ygtu...

berbalik pada ptg reney, aku mmg penin gla dgan sgala masalah2 yg melanda akuw nih...
owg tu mntk tlg la, owg ni mntk tlg la.....
klu nk tau aku amat perlukan ida di sisi aku rneyh tp pakan daya...

slalunya bab2 dengar kisah depa & jd owg tengah ni aku hya cita kat
sowg mmbe ja yg agak phm hal aku ni..aku pgge die 'H' ja...dia pn ryder cam aku gk....hahahaha...besa r sem lps bru pas xcident...rsanya sem 3 ni dah insaf dh kowt,...wakakakaka...
dia pn kdang2 mgalami situasi cm akuw gk...bkn kta kdg2 tp slalu....
kmi slalu bercerita tntg hal yg sama....pa yg bermain dlm fikiran kmi ialah 'MEREKA SEMUA NI' phm ka kmi ni apa..
kmi bkn nya driver or else kpd 'KAMU SUMA' .....
'h' pn bkn ska sgt ngan depa suma ni, tp terpaksa wat2 ja dpn depa sepertimana aku blakon dpn depa....
nk kta kat depa rsa serba slh, x kta pn rsa serba salah....beh tu nk kta cena.......
sbb tu lah klu tim klej ka tim pa sja pn aku byk habiskan masa nk brada di sisi ida...
klu da gap klaz wlaupn 10 minit aku msti jmpa ida.... klu aku dok dlm klaz pn aku bkn seronok....
kdg2 aku jmpa ida die wat semberono ja, wlupn die xtau tp aku hepy sgt jmpa die...
kdg2 aku rhajin kta kat ida, 'sonok r jmpa gege..nk tgk mka...klu ley ri2 mau jmpa'
kdg2 die bg fedback yg bek akuw semanagt mndngar tp kdg2 jga ida da bg feedback yg kureng ..aku pn sdey gk mndngar....aku msk blajar pn kureng r bermaya...klu ikowtkn bnda ni klu sema owg bca n dgr pn kata, 'alah, besa ja pn...xda pa r...' tp bg aku
setiap satu perkataan yg kuar dari mulutnya mmberikan ku semangat, mood,...........................hurmmmm..
idalah smber inspirasi aku...
aku anggap die sbgai guide aku, icon aku, .............
aku ngat nk cita mcm2 kat die tp klu aku tgk mka die mud cm x bapa elok aku smpan ja la...

ok r klu nk ikowtkan mcm2 prob aku yg nk aku cita rneyh tp aku dh tapiskan siap2...mleh nk mengarang pnjg2 lg..
biarkan ja la ia berlaku pergi....

biarkan lah suma prob aku tnggung sowg2.....skurangnya dgn da nya blog ni ley aku luahkan segala masalah akuw....
sblm ni aku mmg dah da blog.. mcm2 aku cerita dlm 2 tp sygnya.......aku dah x igat lgsg sai pssword ka or email blog akuw..biarkan lah....yg past tu biarkan past.......klu diberi peluang utk aku ngat email n pssword blog aku pn aku mmg x nak...
"there's no turning back"
akuw sntiasa ngat yg itu snpy aku mati sekalipn.......
idop sti mau ykin......
idop sti diteruskan.............
aku akan sntiasa ubah cara idup akuw....


"L will change de world"

0 comments:

Post a Comment