Tuesday, June 30, 2009

ini bkn satu kemarahan dari toge tapi satu luahan yg keluar dari hati toge(aku=nazrin)

hari ini selasa, 30 jun 2009.....jam 03:19 ptg...
sekali lagi aku merasakan perasaan seperti ini....
perasaan ini bkn pertama kali berlaku pada aku
aku pn hairan bila terjadi mcm ini....
satu perasaan yang hya dapat digambarkan seperti putih, kosong, dan tersentak seketika sahaja yang bermain dalam jiwaku...
punca?????
nk tau??? senang shj.....
hya sowg ja dlm dunia ni yang mmbuatkan aku jadi begini..
dia juga sowg yg aku amat kasihi n cintai...
iaitu kekasihku "ida rohayu"
aku mcm hairan, berasa pelik pn ada bla jd mcm ni..
senang cita, sowg kekasih yg slalu myakitkan hati sowg kekasihnya tanpa dia sedari
aku ni bkn pndy nk cita2 ceni....tapi apa yg aku karang ini adalah ayat yg kuar dr aty aku sndri...
stat pada aku ngajak ida kuar jalan2 pada hari ni, aku sampai rumahnya dalam jam 1 agaknya..
dari fes aku lihat raut mka nya cm de smthin x kna ja....tp aku rasa xda pa kowt..
aku ngajaknya pegi pcfic di pkan alor star...
mla2...msk pcfic aku kmi berjalan2 sekitar gedung...
niatku ngajaknya kuar nk berseronok, nk berhepy2. nnti tiba stat kuliah dah xda msa nk bergembira...
sepanjang aku jalan2 ngan ida, aku tgk raut mka nya plek semacam ja...seakan2 blur, cam de prob, x bermaya ..pendek cita mka x ikhlas la.. kita pn bley agak owg mka x ikhlas kuar jalan2 ngan kita..
aku x mau awekku mcm x hepy ja, jd aku ajak la dia main games dkt tingkat atas..
fes main bola basket, second men permainan mcm tolak2 piring bola(aku pn xtau nma game 2)
last aku ajak men games screen touch(permainan kmputer hapa tah)
stat dari second pn aku dah agak dia ni mmg mcm xmau main...entah hapa masalahnya...
dia ni lak klu da pa2 masalah bukan reti nk gtau aku...selalunya klu kekasih de prob ke pa2 ja la masalahnya ke, owg pertama yg die akan gtau n dikongsi bersama ialah kekasihny sendiri bkn owg len atau rakan..
bnda ni suma pn owg tau. maaflah klu pndapat dan pandangan ini bercanggah dengan si pembaca..
aku da senyum2, tgk gelagatnya....saja ja aku nk tgk prangai dia...
satu ketika aku bertanya kepadanya..'nape gege, cam de masalah ja...napa mcm ilang arah nmpak....jgn ceni..toge ajak kuar nk kta sama2 hepy...xmo mcm ni...napa gege....'
mulanya dia hya menjawab, 'xda pa toge...sja...'
msuk byk kli aku menanya dia menjawab...'gege x larat r hari ni...nntok...'(mcm gtu r byinya)
bley plak die kta kat aku cmtu....aku de terpikir tim 2....cba bygkn klu aku buat perangai cmtu...knfem gaduh slah phm cm dlu2....
aku sebagai lelaki x penah rasa nk tunjuk boring, mka cm bermasalah kt sspa termasuklah kekasih yg amat aku sayangi klu aku hadapi masalah..
aku akan cba ckap trus klu da pa2...kdg kala klu masalah itu agak berat utuk aku cita kat sesapa aku hnya wat mka selamba dan aku akan memainkan watak aku sebagai 'pelakon'
sowg pelakon yg berjya akan memainkan wataknya dengan jayanya tnpa suma owg sedar sedangkan 'pelakon' yg berlakon itu sedang hadapi byk msalah..
tntg rini senang ja...klu kekasihku merasa x mahu keluar atau mybe x larat ke, sptut nya dengan senang die ckp, ' toge, gege rasa kta x kuar rney ok..kta kuar sok lusa ka or mggu dpn ka...gege rasa x cht or x larat la rney...bley?'
slama ni pa yg kekasihku ckp klu dia de prob or x lay kuar & nk pospon smthing event ke aku orait ja...x r kesah sgt pn..aku x penah lak nk paksa2 ka...
yg aku x dpt tima rneyh kekasihku ley & sggup wat ceni kat aku td...cba bygkan jika kita kuar dgn owg yg kta ska yg kta syg...sti r kta seronok...syg...gembira.....
tp jika kta kita kuar dgn owg yg kta ska yg kta syg, die lak wat cam xtau...donno...cm kuar x ikhlas ja...sti r mood kta yg asalnya bez, seronok n cool brubah sekelip mata.....
dlm msa yg sma hati kita akan berkata..'bla nk blk umah tah...x than rasanya ceni....sakit...................'
dlm pada masa yg sama jga hati berbisik...'kekasih aku yg aku amat sayangi sggp wat ceni...dia tau x perasaan aku skrg....walau bagaimana pn yg die lakukan pd aku, aku tetap sygkn kekasihku ini...............
maaflah kpda sesapa yg terpaksa bca rahsia hati aku yg x keruan nie...aku pn xtau cena aku leyh tertaip kat cni...mgkn kerana aku xtau kpda sesapa yg aku ptut luahkan perasaan aku ni..
maaf sekali lagi klu aku da tersalap taIP ka...pndy phm yek..ini bkn satu kemarahan dari aku tapi satu luahan yg keluar dari hatiku.......element~

0 comments:

Post a Comment